Przejdź do menu Przejdź do treści

Ogólnopolska Konferencja Naukowa nt. Współczesne strategie, narzędzia i metody badania mediów i literatury (3-4.12.2019)

Ogólnopolska Konferencja Naukowa nt. Współczesne strategie, narzędzia i metody badania mediów i literatury (3-4.12. 2019)
Konferencja dedykowana profesorowi UP dr hab. Zbigniewowi Bauerowi w 5. rocznicę śmierci i 67. rocznicę urodzin

W tym roku upływa 5. lat od śmierci naszego Kolegi, profesora Zbigniewa Bauera, wybitnego badacza mediów teoretyka literatury. Z okazji tej rocznicy, celem upamiętnienia Jego dorobku naukowego oraz szczególnego miejsca, jakie zajmował w środowisku polskich badaczy oraz naszej społeczności akademickiej, zwłaszcza tych, których prace dotyczą  zjawisk literackich i nowomedialnych, pragniemy zorganizować konferencję naukową. Jest ona poświęcona zagadnieniom, które Profesor Zbigniew Bauer podejmował w swoich badaniach, referatach, artykułach i książkach. Oferta tych zagadnień jest bardzo szeroka, tak szeroka jak zainteresowania Profesora. Chcemy bowiem zachęcić do udziału w konferencji grono badaczy, którzy w swojej refleksji podejmują zagadnienia związane ze współczesną cywilizacją medialną, zwłaszcza na polu badań medioznawczych, kulturoznawczych i literaturoznawczych.

 

Zapraszamy uczestników do refleksji naukowej na temat następujących zagadnień:

  • media tradycyjne i nowe media w perspektywie badań inter- i transdyscyplinarnych;
  • metody jakościowe i ilościowe w badaniach mediów jako instytucji, produktów i tekstów medialnych (polityka, ekonomia mediów; technologie w przemysłach medialnych);
  • posthumanistyka, transhumanistyka, neurokognitywizm jako nowe paradygmaty badań nad mediami i literaturą;
  • media i literatura: pola przepływów i nowe praktyki adaptacyjne (intertekstualność, inter – i transmedialność); literatura sieciowa i literatura w sieci; cyfrowa literatura i jej nowe obiegi medialne; reportaż między mediami a literaturą;
  • estetyka i inofoestetyka nowych mediów a praktyki odbiorcze i produkcyjne;
  • opowieści transmedialne w perspektywie badań literaturoznawczych, kulturoznawczych i medialnych;
  • praktyki społeczne i recepcyjno-produkcyjne użytkowników mediów i literatury w kulturze Web 2.0/ Web 3.0;
  • dziennikarstwo w nowych mediach: współczesne badania i tendencje na rynku nowych mediów;
  • język i cechy nowych mediów, nowe gatunki i formaty medialne a przemiany współczesnej (cyfrowej) kultury i jej użytkowników;
  • rynek mediów w Polsce na tle tendencji europejskich i pozaeuropejskich;
  • badania nad mediatyzacją i tabloidyzację sfery publicznej; społeczna odpowiedzialność mediów i twórców przekazów medialnych;
  • polityzacja mediów i konsekwencje społeczne tego procesu;
  • (nowe) kompetencje medialne i cyfrowe a rozwój społeczeństwa obywatelskiego;
  • etyka w dziennikarstwie i krytyce literackiej.
  • Sieć jako metafora medialna i pole interakcji społecznych w cyberrzeczywistości;
  • badania nad mediami i literaturą w obszarze nauk o komunikacji społecznej i mediach;
  • tradycja szkoły frankfurckiej w badaniach nad literaturą i mediami;
  • teorie recepcji w badaniach medio- i literaturoznawczych.

 

Zgłoszenia przyjmujemy od 20.03.19 do 10. 11.19. Zgłoszenie (imię i nazwisko, afiliacja, tytuł naukowy, temat referatu, abstrakt) prosimy przesyłać pod adres mailowy: obm@up.krakow.pl z dopiskiem: strategie badania mediów

Planowana jest publikacja pokonferencyjna.
Opłata konferencyjna wynosi: 360 zł; doktoranci – 200 zł  (płatne na konto Uczelni po otrzymaniu potwierdzenia od organizatorów o akceptacji referatu do wygłoszenia.

Patronat nad konferencją objęło Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej. Wszystkich członków PTKS obowiązuje ulgowa opłata konferencyjna w wysokości 320 zł.

Wpłat należy dokonać do 20.11.br. na konto Uczelni: 71 1240 4722 1111 0000 4852 4687, w tytule przelewu prosimy wpisać: imię i nazwisko uczestnika wraz z numerem DK-412.