Przejdź do menu Przejdź do treści

Program seminarium naukowego FMMBM

W dniach 5-6 czerwca 2025 r. odbędzie się pierwsze seminarium naukowe Forum Metodologicznego Młodych Badaczy Mediów, podczas którego uczestnicy wysłuchają wykładów mistrzowskich, spotkają się z praktykami i ekspertami, a także wezmą udział w warsztatach metodologicznych. Prezentujemy ramowy program seminarium oraz zapraszamy do zgłoszeń wszystkich zainteresowanych – udział w seminarium jest bezpłatny, a obrady odbędą się w formie zdalnej na platformie MS Teams.

Program seminarium naukowego Forum Metodologicznego Młodych Badaczy Mediów

Dzień 1. Czwartek, 5 czerwca 2025 r. 

Godzina Format Prelegent Tytuł wystąpienia
09:00-09:30 Rozpoczęcie seminarium
09:30-10:15 Dyskusja z ekspertem

dr Patrycja Rudnicka

Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Badania UX – możliwości i wyzwania
10:15-10:45 Okiem praktyka

Redaktor Ewa Szkurłat

Radio Kraków

Reportaż – gatunek dla zuchwałych
10:45-11:30 Dyskusja z ekspertem

dr Olimpia Górska

Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

Praca zawodowa czy kariera akademicka? 
11:30-11:45 Przerwa
11:45-12:15 Wykład mistrzowski

dr hab. Marek Pieniążek, prof. UKEN

Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

Performatywność i humanistyka w działaniu w kontekście mediów i edukacji
12:15-12:40 Dyskusja
12:40-13:00 Prezentacje projektów młodych badaczy

Dr Aleksandra Chmielewska

Maria Wachowicz

Edukacja poprzez przekaz – jak kampanie społeczne zmieniają społeczeństwo?
13:00-13:45 Okiem praktyka

mgr Małgorzata Niedźwiecka

Zespół Szkół Chemicznych

Wykorzystanie mediów w edukacji – klasy medialne
13:45-14:15 Przerwa obiadowa
14:15-14:35 Prezentacje projektów młodych badaczy Szymon Lipiński
Percepcja koloru w interfejsach użytkownika – pluralizm metodologiczny w badaniach user experience
14:35-14:55 Prezentacje projektów młodych badaczy Zuzanna Świątkowska
Połączenie testów zadaniowych z ankietą w badaniach nad jakością komunikacyjną chatbotów
14:55-15:15 Prezentacje projektów młodych badaczy Amelia Mazurek
Między algorytmem a odbiorcą – etyczne wyzwania w badaniach nad personalizacją treści medialnych
15:15-15:35 Dyskusja
15:35-15:50 Przerwa
15:50-16:00 Intro do wykładu mistrzowskiego

prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska

Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

16:00-17:00 Wykład mistrzowski prof. Paul Catanese

Columbia College Chicago

Visual art and communication
17:00-17:30 Dyskusja i zakończenie pierwszego dnia seminarium

Dzień 2. Piątek, 6 czerwca 2025 r.

08:45-9:00 Rozpoczęcie drugiego dnia seminarium
9:00-9:45 Okiem praktyka

Marcin Werla

Qatar National Library

Cyfrowe zachowanie dziedzictwa kulturowego – wybrane wyzwania
09:45-11:45 Warsztaty metodologiczne

dr hab. inż. Maciej Piasecki, prof. PWr

dr Krzysztof Hwaszcz

Politechnika Wrocławska

CLARIN – język jako źródło danych w badaniach społecznych i kulturowych
11:45-12:00 Przerwa
12:00-13:30 Warsztaty metodologiczne

dr Beata Marciniak

Szkoła Główna Handlowa

MAXQDA – nowa era analizy danych jakościowych 
13:30-13:40 Przerwa
13:40-13:50 Intro do wykładu mistrzowskiego

prof. dr hab. Małgorzata Radkiewicz

Uniwersytet Jagielloński

13:50-14:30 Wykład mistrzowski

prof. David Martin-Jones

University of Glasgow

Using film-philosophy to analyse a world of cinemas: decolonizing thinking about film
14:30-15:10 Okiem praktyka

Redaktor Wioletta Gawlik-Janusz

Radio Kraków

Radio – teatr wyobraźni
15:10-15:30 Przerwa obiadowa
15:30-15:50 Prezentacje projektów młodych badaczy Martin Joseph Jezierski
Instrumentarium badawcze w fan studies. Model świadomej zgody, analiza literacka i analiza metadanych w obliczu praktyk self-insert
15:50-16:10 Prezentacje projektów młodych badaczy Sylwia Kałuża
Pluralizm metodologiczny w analizie językowo-medialnej etykiet produktów spożywczych
16:10-16:30 Prezentacje projektów młodych badaczy

Zuzanna Michalik

Martin Jezierski

Od zera do incela? Media społecznościowe a kształtowanie świadomości dzieci i młodzieży
16:30-16:50 Prezentacje projektów młodych badaczy Joanna Ciechorska Popularyzacja badań dot. budowania marki własnej w podcastingu w mediach społecznościowych
16:50-17:10 Prezentacje projektów młodych badaczy Kamil Jan Margielewicz
Popularyzacja wyników badań w realiach XXI wieku. Kontekst wyszczególnienia wybranych metod
17:10-17:30 Dyskusja i zakończenie seminarium

Zgłoszenia do udziału w seminarium przyjmujemy za pośrednictwem formularza.

Dołącz do wydarzenia na FB! 

Serdecznie zapraszamy!