Przejdź do menu Przejdź do treści

ZESPÓŁ NAUK O INFORMACJI

Zespół zajmuje się problematyką szeroko rozumianej informacji naukowej ze szczególnym uwzględnieniem nowych technologii informacyjnych oraz zagadnieniami marketingu sieciowego.

 

Kierownik: dr Władysław Marek Kolasa

Współpracownicy: dr Michał Rogoż, dr Iwona Pietrzkiewicz

Zakres zainteresowań: Program badawczy, dydaktyczny i usługowy Zespołu obejmuje:

  1. Problematykę szeroko rozumianej informacji naukowej ze szczególnym uwzględnieniem nowych technologii informacyjnych. Głównymi polami aktywności będę badania nad komunikacją naukową (bazy danych, repozytoria naukowe, dokumenty cyfrowe), metodami jej ewaluacji (naukometria, webometria, metryki aternatywne) oraz problematyką publikowania w środowisku sieciowym (e-publishing, design, licencje, współpraca, konsorcja).
  2. Zagadnienia  szeroko pojętego marketingu sieciowego (searchengine marketing). W bloku tym rozwijane będą przede wszystkim badania zorientowane na użytkowników informacji w środowisku internetowym (userexperienceresearch) oraz problematyka pozycjonowania (searchengineoptimization).