Przejdź do menu Przejdź do treści

ZESPÓŁ BADAŃ NAD NOWYMI MEDIAMI I DZIENNIKARSTWEM

Zespół zajmuje się tematyką zwiazaną ze skutkami używania nowych technologii, cyfrowym wykluczeniem, nowymi bazami wiedzy, a takze ogólnie pojętym przepływem informacji w Internecie.

 

Kierownik: dr Agnieszka Walecka-Rynduch

Współpracownicy: dr hab. Magdalena Musiał-Karg (Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), dr Maria Nowina Konopka (Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJ), dr Wacław Branicki (Wydział Humanistyczny AGH), dr Krystian Dudek (Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej – Wyższa Szkoła Humanitas, Instytut Konsultingowo Doradczy PUBLICO), mgr Magdalena Zawadzka-Wojtaszek (Design PR), dr Magdalena Mateja (Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu), dr Marta du Vall, (Katedra Medioznawstwa i Komunikowania Politycznego, Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie), dr Magdalena Boczkowska, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej – Wyższa Szkoła Humanitas, dr Dagmara Głuszek-Szafraniec (Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Uniwersytet Śląski), dr Aleksandra Powierska (Instytut Filologii Polskiej, UP).

 

W ramach projektu badań nad nowymi mediami – społecznymi oraz kulturowymi skutkami ich wykorzystywania zajmujemy się następującymi tematami:

  1. Społeczne i kulturowe skutki użycia nowych technologii
  2. Kwestie związane z cyfrowym wykluczeniem – diagnoza, możliwości minimalizowania negatywnych skutków
  3. Internet a nowe modele tworzenia wiedzy (Wikipedia, wikifikacja, folksonomia)
  4. Informacje pozyskiwane online – ocena jakości, rzetelności, sposoby weryfikacji
  5. Topologia sieci, mechanizmy rozchodzenia się informacji w obrębie sieci WWW
  6. Procesy tożsamościowe a internet
  7. Zagrożenia wywołane użyciem nowych technologii – cyberbullying, cyberslacking, flaming, trolling
  8. Wykorzystanie nowych mediów w kontekście politycznym, szczególnie przez partie polityczne, obszar kreowania i manipulacji wizerunkiem, polityczny obszar PR i marketingu politycznego
  9. Wykorzystanie nowych mediów w komunikacji marketingowej, e-pr
  10. Nowe media i „nowe dziennikarstwo” – dziennikarstwo obywatelskie, blogosfera, użytkownicy mikroblogów
  11. Etyka w nowych mediach
  12. Język nowych mediów